Psikolojik Harp Merkezi Gibi İşleyen DW Türkçe ve Amerika’nın Sesi Sitelerine Erişim Engeli Getirildi

DW Türkçe ile Amerikanın Sesi’nin web sitelerine lisans başvurularını yapmadıkları gerekçesiyle RTÜK’ün talebiyle erişim engeli getirildi. İki yayın kuruluşunun da Türkiye’nin iç dinamiklerini bozmaya, aşındırmaya, Türkiye’yi bir mülteci-sığınmacı-göçmen tampon bölgesi haline getirmeye yönelik algının merkezi yapmaya uğraşan bir yayın politikalarının olduğu biliniyordu. DW geçtiğimiz günlerde fuhşun kârlı bir iş olduğu hakkında yayınladığı röportaj ile dikkat çekmişti.

Amerika ve Almanya Emperyalizminin, Atlantik Cephesinin sesiydiler.

Almanya merkezli DW Türkçe ile ABD merkezli Amerikanın Sesi’nin web sitelerine erişim engeli getirildi.

Erişim engeli kararları RTÜK’ün talebiyle Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği tarafından alındı. RTÜK, lisans başvurusu yapmadıkları gerekçesiyle sitelerin erişime engellenmesini istemişti.

amerikaninsesi.com’a girilmeye çalışıldığında, “30/06/2022 tarihli ve 2022/7982 D.İş sayılı Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği kararıyla erişime engellenmiştir,” ifadeleriyle karşılaşılıyor.

dw.com web sitesinde de kullanıcıları “30/06/2022 tarihli ve 2022/7978 D.İş sayılı Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği kararıyla erişime engellenmiştir,” ifadeleri karşılıyor.

İfade Özgürlüğü Derneği’nin kurucularından Bilişim Hukuku Uzmanı Prof. Dr. Yaman Akdeniz, “Deutsche Welle (http://dw.com) haber sitesine, Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği’nin 30/06/2022 tarih ve 2022/7978 D.İş sayılı kararıyla erişim engellenmiş. Amerikanın Sesi (http://amerikaninsesi.com) haber sitesine, Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği’nin 30/06/2022 tarih ve 2022/7982 D.İş sayılı kararıyla erişim engellenmiş.” diye yazdı ve gelişmeleri ‘sansür’ olarak değerlendirdi.

Erişim engeli kararının ardından Amerikanın Sesi, “İnternet içeriklerine erişim engeli yaşandığı zaman Voice of America’yla (VOA) anlaşmaları da olan “Psiphon” ve “nthLink” program ve uygulamalarını kullanarak sansür ve engellemeleri aşıp internette istediğiniz içeriğe erişebilirsiniz,” açıklamasında bulundu.

RTÜK’ün CHP’li üyesi İlhan Taşcı da kararı sosyal medya hesabından “Lisans başvurusu yapmayan DW Türkçe ve Amerika’nın Sesi’nin erişimi RTÜK Başkanlığının istemi üzerine Ankara Sulh Ceza Hakimliğince engellendi. İşte basın özgürlüğü ve ileri demokrasi!” diye duyurdu.

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Şubat ayında Türkçe yayın yapan uluslararası haber sitelerinin denetleneceğini bildirmişti. RTÜK, Amerika’nın Sesi, DW Türkçe ve Euronews haber sitelerine lisans için 72 saat tanımış, lisans başvurusunda bulunmayanların ise erişimlerinin engelleneceğini söylemişti.

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: